2028-2 - Compacte Knikwiellader
Kiplast (recht) palletvork: 675 - 841 kg
Kiplast (recht) schepbak: 832 - 976 kg
Hefhoogte (draaipunt bak): 2800 - 3060 mm
Aantal cilinders: 3
Rijsnelheid: 0 - 15
Motortype: Kubota
Lengte met standaard bak: 3560 mm
Breedte: 905 - 1250 mm
Hoogte veiligheidsdak: vanaf 2100 mm
Draaicirkel: 820 mm
De vermelde tarieven zijn gebaseerd op een maximum gebruik van resp. 8u (dag), 40u (week), 16u (weekend) of 160u (maand). Voor extra draaiuren geldt een toeslag.
Elke huurmachine wordt geleverd met een bak of palletvork (naar keuze). Andere aanbouwdelen kunnen eveneens gehuurd worden. Tarieven zijn excl. BTW.
Bovenstaande tarieven zijn indicatieve voorwaarden voor de financiële renting van een standaarduitvoering gedurende 60 maanden, met een aankoopoptie (excl. BTW). Het renting tarief varieert in functie van de configuratie van uw machine en de prijs van eventuele aanbouwdelen. Vraag onze voorwaarden voor meer detail.
Omschrijving machine
SCHÄFFER 2028-2: DE COMPACTE KRACHTPATSER MET AUTOMATISCHE STURING
In deze klasse bestaan er nauwelijks andere laders die het qua stuwkracht en vinnigheid tegen de 2028-2 van SCHÄFFER kunnen opnemen. Het vermogen van de Kubota-dieselmotor wordt door de hydrostatische aandrijving en de originele SCHÄFFER-assen volledig in stuwkracht omgezet. Dankzij de automatische sturing wordt het toerental van de dieselmotor voortdurend en automatisch aangepast aan de vereiste kracht. Zodoende kan de motor niet vastlopen; hij draait steeds aan het ideale toerental. De impulsen op het gaspedaal worden onmiddellijk omgezet; de laders reageren nauwgezet. In vergelijking met de vorige modellen werd de stuwkracht, dankzij de toepassing van de nieuwste aandrijvingsonderdelen, nogmaals verbeterd. De 2028-2 SCHÄFFER-lader kan meer dan u denkt.
Ook nieuw is de elektronisch gestuurde SCHÄFFER Power Transmission (SPT) tractie-aandrijving. Deze wordt voor het eerst in deze machineklasse in de 2028-2 gebruikt, maar heeft zich al gevestigd in de machines van de grotere SCHÄFFER-modelserie. De aandrijfhydrauliek is aangepast aan de koppelkarakteristiek van de dieselmotor. Voor de bestuurder zijn er een aantal voordelen: de bedrijfskosten worden verlaagd omdat de efficiëntie toeneemt en het brandstofverbruik wordt verlaagd. Daardoor is starten heuvelopwaarts veel gemakkelijker, en is de kans op achteruit rijden quasi onbestaand. Een ander voordeel: de optioneel verkrijgbare potentiometer neemt de taak van een cruise control op zich. De lader handhaaft automatisch en onafhankelijk van het motortoerental een constant toerental, een groot gemak bij het werken met voederbakken, stroverdelers, maaiers of veegmachines.